Rozliczenia międzyokresowe kosztów związane są z zawarciem transakcji w jednym okresie, a dotyczące innego okresu lub wielu okresów. Ich rozliczenie w Odoo może odbywać się na dwa sposoby:
1. Przesunięcie całkowitych kosztów na inny okres
Po zatwierdzeniu faktury w zakładce pozycje zapisów pojawia się przycisk Cut-Off.
Po jego kliknięciu należy wybrać pożądaną datę księgowania kosztu, konto rozliczeń międzyokresowych oraz odpowiedni dziennik.
Po zatwierdzeniu pojawią się dwa wpisy, jeden z nich jest już zaksięgowany, a drugi zaksięguje się automatycznie w dniu podanym w polu data księgowania.
2. Rozkład w czasie
Pierwszym krokiem jest utworzenie modelu w Księgowość→ Konfiguracja→ Deferred Expense Models zawierającego odpowiednie konta.
Następnym krokiem jest podpięcie utworzonego modelu pod konto rozliczeń międzyokresowych.
Po zatwierdzeniu faktury z podanym powyższym kontem w prawym górnym rogu pojawi się czerwony przycisk.
Po jego kliknięciu ukaże się plan RMK, który można konfigurować, zmieniając nazwę, okres rozkładu kosztu w czasie czy konta. Następnie należy zatwierdzić.
Po kliknięciu „Posted Entries” w prawym górnym rogu pokażą się wszystkie stworzone zapisy w projekcie. Będą one księgowane automatycznie zgodnie z datą księgowania.