Zmiana obsługi RMK od wersji 17 Odoo

W wersji 17 producent Odoo zdecydował się na zmianę mechanizmu do obsługi rozliczeń międzyokresowych.

Poprzednią funkcjonalność opisywaliśmy na naszym blogu Rozliczenia międzyokresowe kosztów w Odoo

Do rozkładu kosztów w czasie nie służą już modele, a całą konfigurację należy wypełnić w kafelku Ustawienia:

Przy konfiguracji należy uzupełnić dziennik, konto rozliczeń międzyokresowych, a także metodę generowania zapisów:

  • On bill validation- automatyczne generowanie zapisów po zaksięgowaniu faktury
  • Manually & Grouped- ręczne generowanie zapisów z raportu Deferred Expenses

obliczanie kwoty:

  • Miesiące- uwzględnia niepełne miesiące
  • Pełne miesiące- bierze pod uwagę tylko pełne miesiące
  • Dni- rozpoznaje różne kwoty w zależności od liczby dni w każdym miesiącu

Przy dekretacji faktury zakupu należy wpisać konto kosztowe (w odróżnieniu od poprzednich wersji Odoo gdzie trzeba było wpisać konto rozliczeń międzyokresowych) oraz datę początkową i końcową.

Po zaksięgowaniu faktury (jeśli metoda On bill validation jest ustawiona) pojawi się kafelek przenoszący do wygenerowanych zapisów:

W ustawieniach można wpisać tylko jedno konto rozliczeń międzyokresowych kosztów, z którym wygenerują się zapisy. Jeśli jednak jest potrzeba używania różnych kont, można je zmienić masowo już po wygenerowaniu zapisów.

Wystarczy pogrupować wiersze po koncie, zaznaczyć je, a następnie w jednej pozycji zmienić konto, wtedy automatycznie konto zostanie zmienione na wszystkich zaznaczonych pozycjach (zadziała to także na zaksięgowanych zapisach).


Share this post
Sign in to leave a comment
Identyfikatory xml w Odoo